SK Vide - Lamadjuret

Resultat: Stabil fem etta (5-1)

Målskyttar: Sven, Sekan, Martin, Sluppa, Bengtsson

Matchen: Att vi har fem olika målskyttar speglar endel av matchen. Hela laget kämpar och vill verkligen vinna denna viktiga match och vi gör det på en mycket stabilt sätt. Det kändes som vi hade koll på dem hela matchen även fast de gjorde 3-1 i början av sista så lyckas vi höja oss ett till snäpp och göra två snabba mål. Målen vi gör är inte direkt fula heller och om martins mål hade varit meningen så hade de varit säsongens mål. Matchen börjar annars ganska lugnt och båda lagen börjar känna på varandra innan det förlösande första målet kommer singerat Sven, första femmans nästa byte gör Sekan 2-0. Vi fortsätter och vara mycket stabila bakåt och broschan i mål får inte mycket att göra men gör några reflex räddningar. Inför andra så säger vi att vi ska fortsätta så som vi har börjat matchen för de kanske var vår bästa period under hela säsongen också. I början på andra så får Martin ett skott på sin klubba och bollen får en lobb bana över alla spelar som står i en klunga framför mål och över målvakten in i mål. Detta står perioden ut och fortfarande stabilt bakåt. Inför sista gör vi en ändring och det är att jag får spela istället för Sekan som sträkte sig i låret eller något liknande. Rosenius drar på sig en utvisning och på kommande frislag gör Lamadjuret mål. Lamadjuret får mer självförtroende och börjar pressa när jag täcker skott sluppe drar upp i banan lägger bollen till mig och vi springer ifrån hela deras lag, kommer 2 mot målvakten, passar tillbaka o sluppe stänker in 4-1 i öppen kasse och vi får tillbaka vårat självförtroende. Bytet efter kommer även 5-1 när vi gör yttligare en kontring så springer jag ut till höger får en pass av Robin sen lyckas jag få på ett sjukt *pip* hårt skott rätt upp i nättaket, 5-1 och matchen börjar kännas mer och mer klar. Det speglar slutet av matchen när massa utvisningar började rulla in men i det stora hela var det är mycket bra match för våran del. Jag vann iallafall utvisningsligan 2 min för Tobbe

Player of the day: Hela laget, skön kämpa insatts och utan gnäll vilket är ovanligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0