Siruis värdiga vinnare

Sirius vann med Edsbyn i den andra semifinalen med 5-4 efter förlägning och det var de väl värda. Efter den första kvarten trodde jag att Edsbyn skulle ta Siruis lite seriösare när de väl kom på hemmaplan men jag hade fel och Sirius bjöd upp till match efter kanon spel av deras målvakt och vad ska man säga om Eskhult som håller upp hela Sirius. Första semifinalen var Sirius mer värda vinsten än denna match men semifinalen mellan svenska mästarna Edsbyn och uppstikaren Siruis är rättvist utjämnad till 1-1 i matcher. Fan vad nöjd jag blir!

Almtuna däremot gjorde ingen bragd match idag och föll mot Växjö i andra matchen och även där är det utjämnat till 1-1 i matcher där den avgörande matchen spelas i morgon. Spelar ingen roll vilket lag som går vidare till kvalserien det är ändå en stor skräll att inte Malmö eller Mora kämpar om den platsen. Om uppsala året ska hålla, vilket det kommer så blir det Almtuna vinst i morgon, med 2 mål, mål i öppen bur i slut sekunderna.

Innebandy mässigt för SK Vide så är vi på uppflyttnings plats när de är två matcher kvar och vi har allt i egna händer. Vi är i den utgångs punkt vi vill vara i och vi är på gång men vi kan spela mycket bättre och det vet vi också. Hela laget väntar på den sista matchen men matchen i helgen blir riktigt svår den också. Sten sture är ett lag som jag trodde skulle vara högre upp i serien och vi vann senast mot dem och då spelade vi bra. För min del blir det fortsatt vilande pga foten men ska ner och känna på bollen i morogn på träningen och börja jogga lätt på torsdag.

Uppsala året fortsätter......

X.O.X.O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0