Jerringgalan

Årets jerringpris fyller 30 år och inte var det mer jubileum för de och det känns som rösterna har räknats rätt när det gäller topp 2 men samtidigat kan aldrig sluta tänka på om dem fifflar med rösterna, främst pga att Zlatan kom 7a på listan, han skulle kunna vinna jerringpriset utan att ens spelat fotboll på hela säsongen. Detta år vann den som tycker borde ha blivit årets kvinnliga idrottare, Charlott Kalla framför Suanna Kallur som kom tvåa. Charlott har presterat mycket vra och de som främst symboliserar henna var Tour de ski seger när han spurtar ifrån finskan i uppåt lutning som i "svart" slalomback, sjukt starkt och rätt att hon fick de priset. Hon vann även årets presentation genom just denna bragd men jag tycker att Emma, tvåa OS cykliingen bordet fått det priset men hon vann årets kvinnliga idrottare genom att bara prestera ett bra lopp under året, våga ge priset till Charlott Kalla. Såg inte mycket av jerringgalan men det jag såg tyckte jag var bra och Peter Settman gör en stabil insats.

Zlatan fortsätter att dominera i Italien och vann 3 nya priser i kväll i deras gala och det var, bästa spelare, bästa utläning och det snyggaste målet i den italienska ligan. Målet som de pratas om är klacken mot Bologna, vilket är en sjukt snygg mål men inte det snyggaste, men kolla deras tränas nöjda min i slutet av klippet.



Sverige vann idag i handbollen också mot Spanien efter en blandning av kanon spel och många misstag, får inte göras om vi ska vinna mot hemma nationen Kratioen i nästa match

Innebandy träningen längtar man just nu efter, skönt och känna det här suget och just nu är man i bra form. En annan sak som kommer bli intressant med träningen är vad tränaren kommer göra, hoppas bara inte hela laget drabbats för det handlar inte en sådan sak som gör att hela laget bör drabbas.

Har annars jobbat på dagis i dag och ska göra det hela veckan, i dag var jag en haj, undrar vad jag ska vara i morgon =)
Sov Gott alla!

X.O.X.O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0