Fredag och...

...en dag kvar jobb för denna vecka vilket känns riktigt skönt efter gårdagens kaos på dagiset. Ett dagis här i Knivsta har rivits pga att det var fuktskadat och då har de flyttat hela verksamheten till "raststället", det ligger mittemot st birgitta kyrkan, där jag som ung hade kyrkansbarn timme.

Hela dagen började inte så bra för att jag var sjukt trött på morgonen efter onsdags kvällens kortspel hemma hos Tobbe. Sen när man kommer till dagiset vid 07 är det bara 6 barn där och lugn och skönt, en timme senare börjar stormen och bara en massa skrick, personalen som jobbar för verksamheten sitter bara och kollar ner i bänken och hoppas att dagen ska vara över. Jag säger till ett barn efter de andra, finns någon som blir ledsen och springer då till en som jobbar där, får tröst där och säger hon precis som Scar i lejonkungen: Spring bort och lek och kom ihåg det här är våra lilla hemlighet". Alla som jobbar där är precis sådana, istället för att lära ungen att man inte får göra så verkar de som de ände de bryr sig om är att de inte är ledsen fast de har gjort fel. Men när stormen har kommit och en ännu större storm kommer, känns nästan som ett världskrig så finns det iallafall en solstråle där och det är en tjej som ville bli kallad snövit, man ska inte ha favoriter men i det här kaos gänget så får man det ganska snabbt. När man jobbar på dagis kan man inte låta bli och fundera på om vilka som lyckas och vilka som inte gör de, på det här stället är det ganska lätt, ingen blir iallafall direktör eller någon annan chef position.
Rasten efter lunch var min bästa vän och sen efter var det bara att försöka se detpositiva tills man sluta, kanske var jag trött och därför vart dagen efter de men ska dit i dag igen så det lär ju märkas.

Slurp välkommen in i dagis branchen, han fick sitt belastingregister igår och börjar jobba som vikarie så fort han får chansen!

Nu ska jag till jobbet, slutar 17 idag men det är fredag så förhoppningsvis kommer föräldrarna tidigare vilket betyder att jag också får sluta tidigare, kvällen är sedan ganska öppen men någon öl kommer det bli och kanske lite vin och kanske lite..... man vet aldrig hur det slutar

X.O.X.O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0