Julias Dop

Hon döptes till Julia Christna (tror jag) Valdine Bohmelin i Kungsholms Kyrka under lördagen och sermonin började strax efter 13 och hade ett 70-tals tema. De flesta hade klätt ut sig och de gänget som sedan skulle göra stan lite säkrare var steget vassare i sina val om kläder. Min kära bror var video man för dagen och filmade verkligen allt. Julia var väldigt glad under dopet och försökte sjunga med så gott hon kunde, vattnet på pannan tyckte hon bara var kul, såg nästan ut som hon ville hoppa i och bada. Under dopet så var det en av Jennie och Calles polare som sa en dikt en en annan pelade gitarr och sjöng, tror det var en Ted Gärdestads låt. Allt höll på i ungefär 30 min tror jag det var, prästen var ritkigt bra och man fick känslan av att dop har har gjort många gånger förrut.
Efter dopet så rörde alla gästerna sig till en lokal i närheten av kyrkan där det minglades kunde förtäras massa fika, min mor och mormor har stått i köket och bakat i 3 dygn och det vart en hel del kakor kvar så nu har de en hel frys med bullar och kakor.
Sedan var det dax för present öppning och det var mycket saker som gör att Julia ska kunna kolla tillbaka på sitt dop, av mig fick ett fint fotoalbum
Kommer kanske bilder senare, papparzzi fotograferna Katarina Bengtsson och Carl Henrik Annefors där, skulle man lägg ihop deras bilder i ett bild spel och spola så det går lite snabbare så har vi en film hur hela dopet och kvällen var.

Kvällen närmar sig och barrundan påbörjas, vi var ett gäng på 22 personer som kallades för Snäckan och kom från ett behandlings hem, säkert många som trodde på oss men tanke på vilka kläder vi hade tex en hade tighta gepardkläder med buffalo kängor. Många blickar och vägarnas kungar så stannar vi, Tror det vart 4 vattenhål innan vi kom fram till den mongoliska buffe resturangen där vi fick i oss sjukliga mångder mat och endel öl, toppen på allt så fick man friterad banan och glass. Redan vid 22 var vi framme vid våran slut destination som var, kommer inte ihåg vad den heter med hette Aladdin förut iallafall. När vi kom dit fick jag reda på att det var ett 27+ ställe och det syntes på alla som kom men senare på kvällen så smög det sig in lite folk i min ålder iallfall och i annat fall så hade jag mina personer från behandlings hemmet där också. Grymt sköna personer, tack för en bra kväll!

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0