Akuten är ett skämt

Där var jag igår och nej det var inget jätte allvarligt. Ganska kul egentligen för när man säger att man ska till akuten så tror de flesta att att man är på väg att dö men jag ska säga dig att de flesta som är på akuten har gjort illa nageln eller är hypokondriker (sådana som tror att de är sjuka). Sen är det pga dessa personer som man får vänta så sjukt länge på akuten, bort med dem så får de som är skadade lite snabbare vård så slipper man sitta där i 6 timmar och nästa dö av hunger. Min diagnos vart iallafall att ledbanden är halft sönder i höger fot och ska hoppa på kryckor upp till 6 veckor, har även fått någon gel som är smärtsillande och inflamations nedsättande och på det ska jag käka ipren för det är också smärtstillande och inflamations nedsättande. Just nu så är min fot så svullen att jag inte har någon knöl på utsidan på höger fot, ser ganska så konstigt ut. Jag undrar också hur länge jag kommer hoppa på kryckor, brukar inte direkt följa läkarens råd, tror inte många gör det heller för de överdriver alltid läkningstiden. Avslutar allt med att säga att Akuten är ett skämt.

Istället för utövare av innepinne så blir jag coach med Zekan några dagar framöver, första träningen ikväll och match i helgen mot Arlanda som kämpar för att hålla sig kvar i div5 och vi måste försöka vinna stort för att försöka gå upp till div4. Vi har mycket press på oss de här sista matcherna och det är nu det är kul och spela, när man känner att man har nått och spela för och målet på säsongen är nära.

Ska vi plocka körsbär i min trädgård, du och jag?

X.O.X.O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0